Czteroosobowa uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana we Wschowie podjęła ciekawą inicjatywę w ramach ogólnopolskiej olimpiady „Zwolnieni z Teorii”. Ich projekt ma na celu przeciwdziałanie fonoholizmowi, czyli uzależnieniu od telefonów komórkowych. Na działania wschowskiej młodzieży zwróciło uwagę już niemal 30 nauczycieli i edukatorów z całej Polski, stając się tym samym ambasadorami akcji.
„Zwolnieni z Teorii” to platforma, która od 2013 roku rewolucjonizuje polski system edukacji. Uczestnicy, realizując własne projekty społeczne, rozwijają umiejętności takie jak empatia, kreatywność czy praca zespołowa, a po ich zakończeniu otrzymują specjalne certyfikaty potwierdzające nabyte kompetencje. Uczniów ze Wschowy do udziału w akcji zachęciła pani Marzena Kociubińska, która pełni rolę nauczyciela wspierającego projekt.
Projekt wschowskich licealistów koncentruje się na problemie fonoholizmu. Młodzież chce uświadomić społeczeństwu, jak duży wpływ mają telefony na nasze życie i ile cennych chwil tracimy, będąc pochłoniętymi przez ekrany. „W szkole szykujemy się do wydarzenia online dla szkół w celu uświadamiania o zagrożeniach nadużywania telefonów”, zdradza dyrektor szkoły, pani Agata Karolczyk-Kozyra, która pomaga uczniów w kwestiach organizacyjnych.
Inicjatywa cieszy się wsparciem prawie 30 nauczycieli i edukatorów z całej Polski. W ramach projektu przeprowadzane są szkolenia dla młodszych uczniów, mające na celu zwiększenie świadomości na temat negatywnych skutków nadmiernego korzystania z telefonów. Młodzież z „Zana” przeprowadziła także sondę wśród swoich równieśników. Wszystkie działania i postępy projektu można śledzić na facebookowej stronie „Smartfonowe Zombie”.
Uczniowie przygotowali także quiz, który ma na celu uświadomienie użytkownikom, na ile są bliscy stania się „smartfonowymi zombie”. Można go rozwiązać TUTAJ.
Źródło/foto: Smartfonowe Zombie
Komentarze 1